onsdag 4 mars 2009

Varmen. (eller ja, snarare avsaknaden av den.)

Min svenska handledare tipsade mig om att packa ner ett understall. Det kunde namligen bli kallt under natterna eftersom husen ofta inte ar sa bra isolerade, sa hon.
Men om natterna ar jag som varmast. Med pyjamas och tjocka knastrumpor under tre lager tacken vaknar jag varm, go och glad. Det behovs dock inget understall, eftersom varmen under natterna ar paslagen.
Dock var det anda ett valdigt bra tips.
For under dagarna daremot. Da stangs varmen av och det blir svinkallt. I dag och igar hade jag pa mig mitt skona Helly Hansen-understall (julklapp fran farmor och farfar-Tack!), jeans, troja, kofta, sjal, tjocksockor och ulltofflor. Da fryser jag bara litegrann. En filt over denna mundering gor temperaturen behaglig. Ett annat hett tips ar att hanga mycket i koket.
Annu en orsak till varfor jag langtar efter var och varme.
Tills dess anvander jag mig av mina norrlandska skills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar