lördag 14 mars 2009

Fredagen den trettonde.

Jag vet att nagra av er undrar vad jag egentligen gor om dagarna. Well, det undrar jag med, med jamna mellanrum. Men sa har tillbringade jag i alla fall min gardag:

07.50. Vaknar och snoozar tills jag hor att toaletten blir ledig. Det ar verkligen galet lyhort har. Ibland maste jag titta upp fran sangen for att jag ar overtygad om att det ar nagon i mitt rum, da det bara ar nagon utanfor dorren eller i rummet bredvid som hostar. Dessvarre ar tvn precis utanfor mitt rum. Borjar vanja mig vid att standigt vara omgiven av ljud, men det ar lite jobbigt for nagon som egentligen trivs bast i skogen. En natt vaknade jag och i tystnaden horde jag hur regnet slog mjukt mot fonstret. Det var sa vackert att jag inte ville somna om.
08.25. Ater frukost (ett specifikt inlagg om maten kommer en annan gang).
09.00. Morgonsamling med personalen. Diskussion, skratt och bon for dagen.
09.30. Stadar mitt rum, pluggar rumanska, laser en bok.
10.30. Pratar med Olga. Diskuterar grammatiska svarigheter och forsoker forklara hur det funkar med skatter och vad de anvands till i Sverige. Hon sager att det later som en drom, som det hon drommer om for sitt land.
11.15. Fikar med personalen.
11.45. Fortsatter med rumanskan, flatar haret pa nagra av tjejerna och far i uppdrag att renskriva nagra texter pa datorn. Olga undrar om jag har jobbat som sekreterare nagon gang eftersom hon tycker att jag skriver sa snabbt. Haha. Och da skriver jag anda pa rumanska, vilket innebar att jag inte har en aning om vad jag skriver och maste dubbelkolla stavningen for varje ord, pa ett tangentbord som inte ar som jag ar van vid.
13.00. Lunch.
13.45. Far nya texter att skriva ut och klistrar sedan upp skyltarna pa diverse stallen i centret.
16.00. Den latt sotaste killen pa hela centret (inte pa grund av hans good looks, men for att han laspar lite - jag har nan sorts thing for killar som smalaspar) ska trana aerobics i kallaren, men eftersom aerobicsledaren inte dyker upp spelar vi memory istallet. Jag vinner!
16.20. Tjejen dyker upp till slut och vi ar nagra som forsoker hanga med i hennes ambitiosa rorelser. Hon ar sjukt vig och jag kommer plotsligt ihag att OS-gulden i gymnastik typ alltid gar till Ryssland. Vi skrattar mycket at hennes hoftrullanden och min oformaga att genomfora rorelserna, men det ar valdigt skont att rora pa sig lite.
17.10. Flatar om nagra av flatorna och ser pa tv med nagra av kidsen.
18.30. Middag. Den borjar egentligen en halvtimme senare, men Ion har fixat specialmat till mig, eftersom han tycker att jag ater for lite. Nagon sorts graddfils- och farskostgrej med brod som han alltid at nar han var liten. Aven om det inte ar jattegott blir jag valdigt glad.
19.00. Far lana datorn. Pratar med mamma och pappa, bloggar och skriver nagra mejl.
20.30. De satter pa filmen Jackie Shan, dubbad pa ryska- saklart. Sa istallet ater jag solrosfron (tydligen grejen gallande snacks har), skriver massa och lyssnar pa musik. Kvallens spellista bestar framst av Sakert! Det har vet inte du om, men jag vantar pa dig. Och Wij. Sanningen om dig - om jag skulle valja en lat som beskriver mig, tror jag att det skulle vara den - och Ett slag for dig - som jag onskar vore min.
23.00. Lagger mig, och laser ut min bok.
00.15. Somnar.

En ganska vanlig, men sardeles bra dag, trots regn. Jag umgicks ratt mycket med ungdomarna, pa satt som inte kraver sa manga ord, vilket gjorde mig valdigt glad. Jag fick stekt och inte enbart kokt mat till lunch och forstod flera meningar rumanska.

Trots att det var fredagen den trettonde.

1 kommentar:

  1. hello love, du är så bra! det där med ljud alldeles vid öronen är något du plötsligt kommer sakna när du kommer hem ;) jag blev glad av att vara med på bild på din vägg... PUSS

    SvaraRadera