måndag 9 mars 2009

Sjuk.

Tva veckor. Eller en hel evighet. Sa lange har jag nu befunnit mig har i Moldavien. Tva veckor hemma i vardagslunken i Sverige kan forflyta utan att mycket hander. Medan dessa tva har varit en kanslomassig berg- och dalbana.

Maste borja med att revidera inlagget om kylan/varmen. Inte ta tillbaks, for det ar/var fortfarande svinigt kallt ibland. Men det visade sig att en av anledningarna till att jag fros var feberfrossa. Jag fick feber i onsdagskvall och insjuknade i nan sorts influensa. I dag ar forsta dagen da jag ar feberfri (tror jag). Forkylningen och svagheten hanger dock med ett tag till. Det ar ingen hojdare att vara sjuk i frammande land, kan jag meddela. Speciellt om man redan innan ar forsvagad rent kanslomassigt. Att da ocksa kanna alla fysiska krafter rinna bort, blev en djupdykning ner i annu en dal. Tur da att det finns mobiltelefoner och foraldrar som orkar lyssna pa snor och tarar (undrar nar jag egentligen blir vuxen nog att klara mig utan dom? well, om det innebar att klara sig sjalv att vara vuxen, da vill jag aldrig blir det).

Men. Nu ar det en ny vecka, och nya tag.

1 kommentar:

  1. skönt att du är på bättringsvägen! jag ska leta i apotekets sortiment och se om jag kan hitta några krumelurpiller åt dig ;)

    ta hand om dig!

    SvaraRadera