tisdag 10 mars 2009

Drommar.

Jag forsoker leva i nuet. Inte tanka allt for mycket pa hur det ar i Sverige (men nar det ryktas om svensk var ar det svart), spela upp scener och dialoger som kunde ha varit, eller dromma mig bort.

Men i dag! Da ar allt tillatet. I formiddags blev det namligen klart att jag nar jag kommer tillbaka till Stockholm inte langre bor i ett korridorsrum utan i en egen liten lagenhet. Ett forstahandskontrakt pa Gotlandsgatan 73 pa Soder ar helt klart grejen gott folk. Hoho!

Sa i dag drommer jag om Soders hojder. Om solnedgangar att blicka ut over, ljumma sommarkvallar, bruna ben, uteserveringar att prata bort hela kvallen pa. Om mjukglass, sma cafeer, parkteatrar och utflykter till solvarma klippor. Om att inreda, fixa, sy, handla sma egna detaljer och kunna bjuda over vanner pa middag. Och om utsikt mot en innergard (innergardar ar en san dar sak jag blir pirrig av) att vila ogonen pa i pluggpauserna.

Och i dag tycker jag det ar minst sagt okej.
Dessutom ar jag glad att jag drommer igen. Inte som i att dromma sig bort. Men att dromma om framtiden, det gor jag bara nar jag mar bra och/eller befinner mig pa ratt stalle.

5 kommentarer:

  1. wiie grattis! och skönt att höra att du blivit mindre sjuk. jag är också lite sjuk, och håller på trappa upp med tentaplugget.. pah.

    SvaraRadera
  2. woa!? bo på söder?! HUR gjorde du det? snyggt jobbat! fortsätt må bättre:) puss!

    SvaraRadera
  3. Hurra, du ska flytta till söder!!! Hoppas du ska trivas å gillar lägenheten...Du blir som min nya granne. Jag är glad.

    Och på tal om våren i sveriget så tror jag inte du behöver bli avis. Det har blötsnöat hela dan på sådär härligt stockholmsvis...hu!

    Miss you
    /Mirjam

    SvaraRadera
  4. Wohoo! Grattis vännen! MAllan skvallrade lite. Låter ju som en dröm! KRAM

    SvaraRadera
  5. nice! grattis! jag vet en som kommer bjuda över sig själv på middag nån gång ;)

    SvaraRadera