fredag 13 februari 2009

Praktikantkursen i bilder.

(För att se bilderna i större format, klicka på dem.)

Här hade vi våra lektioner. Det var ett stort och fint gammalt mentalsjukhus. Som tur var fanns det rätt så många trappor, så vi fick i alla fall lite motion när vi gick ner till fikapauserna. Heh.

Vi var uppdelade i två grupper, efter tidigare erfarenheter. Här är jag och min B-grupp. Happy fools.


Utanför klassrummet var det snöigt, kallt och vackert.

Det allra bästa var dock att jag träffade så många sköna människor. Här följer ett urval:

Emil, Peter, Marcus.

Marcus och Marcus (som ett populärt namn tydligen, det fanns även en till).


Visste ni att: Jenny pratar som Filippa Bark?
Och att tampong på skånska heter tampung?

Malin, Mia, Jenny, Emil.

Gustaf hade fina sockar.

Ibland så sjöng vi. Vissa sånger var dock lite skumma, speciellt när de genomfördes gående hand i hand i kringelkrokar. Men hey, vad gör man inte för gemenskapen.

Emil och jag fotoshootade i Härnösand city. Vi fick en ny vän i tanten Gun och fick reda på att Emil ser klämkäck ut.


För avrunda något klischéartat, så är livet ganska fint ibland.

2 kommentarer:

  1. åh! sida! det var en fin liten tid det, för exakt ett år sen för min del. life is beautiful sometimes. hoppas det fortsätter så. du vet ju vad som är sagt om ångest annars...:)PUSS

    SvaraRadera
  2. Good old times! Det hade varit sjukt kul med en sida återträff om typ ett år när alla kommit hem. Vi lider med dig Lina och hoppas att du kommer iväg snart!

    Lycka till med allt,
    /Marcus & Gustaf

    SvaraRadera