fredag 29 maj 2009

Torsdag.

Igår var en ovanligt fin dag.

På morgonen åkte vi till en körsbärsodling. Där plockade vi flera kilo körsbär och åt tills vi inte ville ha mer. Allting var så vackert.





Sen var det picknick vi sjön, med mat (pizza, hurra!), kakor och en banankartong med körsbär. Jag hade fått låna en vit hatt för skydd mot solen och där jag låg och solade i det höga gräset såg jag i min outfit ut som en amerikansk tantturist. På det finns det som tur är inget bildbevis. Eller förresten! Haha, jag höll ju ett väldigt smörigt och improviserat tal som ska vara med på en informationsfilm om CRAC. Kära nån. Hoppas den sprids i väldigt begränsad upplaga.



På kvällen och åkte jag och Ion till hans syster och hennes man och plockade jordgubbar. Och så fick jag min favoritmat, placinta, och fick träffa min bullrige moldaviske favoritman - han som liknar min morfar och farfar. Det är skönt att gapskratta ibland.



När jag en gång blir så stor att jag har ett eget litet hus, då vill jag ha ett trädgårdsland, jordgubbar och fruktträd av olika slag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar